loading...
اخبار
hamedq بازدید : 46 دوشنبه 30 دی 1398 نظرات (0)

کمپانی کیا موتور تولید و طراحی یک سدان کامپکت شهری با عنوان ماشین سراتو را در سال 2003 در دستور کار خود قرار داد. ظاهر متفاوت و کاملاً متمایز این خودرو در مقایسه با سایر محصولات تولیدی این کمپانی، پس از ارائه کیا سراتو به بازارهای جهانی، موجب خیره شدن نگاه های بسیاری از خریداران به این خودرو گردید. استقبال قابل توجه و محبوبیت قابل توجه ماشین سراتو، کمپانی کیا موتور را بر آن داشت تا نسل جدید این خودرو را در سال 2008 در اختیار خریداران و مصرف کنندگان قرار دهد. لازم به ذکر است که عرضه نسل دوم کیا سراتو در سه کلاس کوپه، سدان و هاچ بک صورت گرفت که مدل های سدان و کوپه ماشین سراتو در بازار خودروی کشور ما هم حضور بهم رساندند. در ابتدا عرضه کیا سراتو در ایران از روش وارداتی بودن صورت می پذیرفت و به عنوان یک رقیب جدی و در عین حال قدرتمند برای خرید خودرو مزدا 3  تلقی میشد. ماشین سراتو در پرتو وجود قیمت نسبتاً مناسب، قابلیت های مختلف و طراحی منحصر به فرد و به روز، به موفقیت ها و فروش قابل توجهی دست پیدا نمود. به علت فروش بالای کیا سراتو، شرکت خودروسازی سایپا درصدد مذاکره با کمپانی کیا موتور کره به منظور مونتاژ نسل دوم کیا سراتو برآمد. در نهایت و در سال 93 شرکت سایپا موفق گردید در چهار تیپ مختلف مونتاژ ماشین سراتو را شروع نماید. لازم به ذکر است که در حال حاضر نسل دوم کیا سراتو در ایران و چین تولید شده و سایر کارخانه های خودروسازی وابسته به کمپانی کیا در اقصی نقاط جهان، تولید نسل سوم کیا سراتو را در پیش گرفته اند. عموماً عرضه ماشین سراتو به وسیله گروه خودروسازی سایپا با کم نمودن برخی از آپشن های رفاهی خودرو صورت می گیرد. 

 

                                                          ماشین سراتو

بررسی عرضه ماشین سراتو در بازار خودروی کشور

ماشین سراتو مثل کیا سراتو 2010 و کیا سراتو 2016 و در مدل های کوپه مثل سراتو کوپه 2012 و سراتو کوپه 2013 در بازار خودروی جهان از طرفداران و خریداران قابل توجهی بهره می برد. کمپانی کیا نیز به جهت برطرف ساختن نیازهای مشتریان خود، توجه ویژه ای را بر روی خودروی کیا سراتو معطوف ساخته است. همانگونه که اشاره است، در کشور ما مونتاژ نسل دوم این خودرو به وسیله گروه خودروسازی سایپا صورت می گیرد. از آنجایی که فراهم آوردن شرایط فروش کیا سراتو و بستر مناسب برای خط تولید ماشین سراتو به وسیله سایپا زمان نسبتاً زیادی به طول انجامید، در هنگام افتتاح خط تولید کیا سراتو در ایران، کیا موتور نسل بعدی این خودرو را رونمایی کرده و روانه بازارهای جهانی خودرو نمود. در ابتدای تولید، کیا سراتو در رده هاچ بک و کوپه عرضه میشد. پس از گذشت مدت زمانی کمپانی کیا موتور، عرضه ماشین سراتو کوپه را متوقف نموده و بجای مدل کوپه، عرضه مدل هاچ بک ماشین سراتو را عملیاتی نمود. ناگفته نماند که در کشور ما عرضه مدل هاچ بک کیا سراتو صورت نمی گیرد و تنها مدل سدان این خودرو در سطح خیابان های کشور به چشم می خورد. لازم به ذکر است که ماشین سراتو تولید شده به وسیله سایپا در دو مدل اتوماتیک 2000 cc و 1600 cc دستی ارائه می شود. تولید کیا سراتو در کشور ما با کم کردن برخی آپشن های رفاهی آن اجرایی می گردد. بنابر نظر تولید کننده کاهش امکانات خودرو در جهت افزایش کمک به مصرف کنندگان و خریداران ماشین سراتو انجام گرفته است. بر این اساس و در نتیجه این امر، قیمت نهایی عرضه خودرو با کاهش همراه می شود. از آپشن هایی که در ماشین سراتو تولید شده توسط گروه سایپا کم شده است می توان به گرمکن صندلی، سنسور دنده عقب، آینه های برقی تاشو، دنده پشت فرمانی، استارت دکمه ای، سانروف و ایربگ های جانبی اشاره نمود. 

 

                                                     ماشین سراتو

بررسی تفاوت های ماشین سراتو سایپا با نمونه وارداتی

از منظر طراحی ظاهری و به ویژه در نگاه اول تفاوت آنچنانی میان ماشین سراتو تولید سایپا در مقایسه با مدل وارداتی به چشم نمی خورد. با دقیق تر شدن بر روی طراحی خودرو، استفاده از رینگ های کوچک تر به وسیله خودروساز وطنی و عدم وجود خروجی اگزوز در طراحی نمای قسمت عقب خودرو، به شدت توی ذوق می زند. در مدل وارداتی ماشین سراتو در نمای عقب خودرو و در قسمت گوشه طرف چپ سپر، سری استیل اگزوز در تکمیل نمای اسپرت خودرو کمک شایانی می نماید. مضاف بر این، طراحی چراغ های عقب خودرو نیز با تغییرات یا به عبارت بهتر تحریف هایی همراه شده است. به طور معمول و در نمونه استاندارد کیا سراتو، چراغ های عقب خودرو خصوصاً چراغ ترمز از دو قسمت برخوردار می باشند. در مدل تولیدی کیا سراتو سایپا این چراغ ها جای خود را به چراغ های مه شکن داده است. این تغییر ظاهری بارز نمای عقب خودرو را به شدت تحت شعاع خود قرار داده است. با وارد شدن به اتاق ماشین سراتو عدم برخورداری از تجهیزات کاربردی و به روز کاملاً به چشم می آید. کیفیت متریال و رنگ استفاده شده برای ادوات خودرو نیز در مقایسه با کیا سراتو وارداتی به شدت پایین می باشد. در هر صورت و علی رغم کیفیت پایین متریال موجود در طراحی داخلی کیا سراتو، در مجموع می توان نمره قبولی و رضایت بخش برای این قسمت در نظر گرفت. در کیا سراتو ساخت سایپا دو کیسه هوا تعبیه شده است. این در حالی است که برای ماشین سراتو وارداتی بالغ بر 10 کیسه هوا در نظر گرفته شده است. مانیتور تعبیه شده در کیا سراتو سایپا به لحاظ کیفیت و قدرت پخش صدا در وضعیت مطلوب و مناسبی به سر می برد.

برای خرید و فروش ماشین با سایت خرید و فروش خودرو فربد همراه باشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 518
  • بازدید کلی : 2,065